Ön most a régi weboldalunkat nézi (Archívum).  VISSZA AZ ÚJ WEBOLDALRA
Kirándulás a Tihanyi Apátság Alapítólevele nyomában

2024. április 27., szombat | Ma: Zita (HU), Jaroslav (SK)
Intézmények Vissza
Címlap > Intézmények > Kirándulás a Tihanyi Apátság Alapítólevele nyomában
Kirándulás a Tihanyi Apátság Alapítólevele nyomában 2016. december 05. hétfő, 13:29
Kirándulás a Tihanyi Apátság Alapítólevele nyomában

Egy szép őszi reggelen autóbuszba szálltunk, hogy ellátogassunk Tihanyba, és megtekintsük a magyar órákon olyan sokat emlegetett magyar szórványemlékünket, a Tihanyi Apátság Alapítólevelét. A nap akkor vált igazán ősziessé, amikor a Bakony hegységbe értünk, és az utunkba eső cseszneki vár felé pillantva szinte alig láttunk valamit a köd miatt. A dombos terepen, a sok színben játszó fák között igazán hangulatos volt az utazás, mígnem elértünk Zircre, első megállónk színhelyére. A Zirci Apátság megtekintése után tovább folytattuk utunkat fő célunk, Tihany felé.

Az autóbuszból kiszállva az apátság felé vettük az irányt. Odaérve máris futottunk a templom melletti kilátó felé, hogy egy pillantást vessünk a Balatonra. Az igazat megvallva, így még nem nagyon láttuk a „magyar tengert“ – illetve szinte sehogysem láttuk a nagy köd miatt. Tudtuk, hogy előttünk a szép kilátás, csak épp magunk elé kellett képzelnünk a balatoni tájat. Nem hagyhattuk ki, hogy ki ne próbáljuk a Visszhang-domb csodáját; annak ellenére, hogy tudtuk, kiáltásunkat napjainkban már nem veri vissza a templom fala, mint a régi időkben – optimális esetben hétszer.

A látogatóközpontba betérve egy 10 perces filmvetítésben volt részünk, amelynek révén az egyik bencés szerzetes kedvesen köszöntött bennünket: „Béke az érkezőnek, áldás a távozónak!“ Nagyon megható üdvözlet, szívélyes fogadtatás, még ha csak a dokumentumfilmen keresztül is történt. Rövid bevezetőt kaptunk Tihanyról, az apátságról és természetesen az alapítólevélről. Megtudtuk, hogy I. András király Tihanyban bencés szerzeteseket telepített le, akiknek a félsziget legmagasabb pontján templomot és kolostort építtetett. Az alapítólevél a szerzet megalapításának tényét és a javak átadását tartalmazó oklevél, amelyet mindmáig a Pannonhalmi Bencés Főapátságban őriznek. Ezután megtekintettük a barokk templomot, a királyi kriptát, IV. Károly király emlékszobáját, és egy nagyon szép történeti- és képzőművészeti kiállítást. Természetesen nem maradhatott el Az emléktárgyak begyűjtése sem a tihanyi ajándékárusoktól.

Új ismeretekkel gazdagodva továbbhaladtunk Balatonfüred felé, hogy mégiscsak érezzük a Balaton közelségét. Barátkoztunk a vízben úszkáló kacsákkal és hattyúkkal, sétáltunk a Tagore-sétányon, elolvastuk a számos emlékmű feliratát, majd a városnézés után hazafelé vettük az irányt, hogy másnaptól újra visszaüljünk az iskolapadokba, és folytassuk a napi munkát.

A napi munka különböző tanulmányi szakokon belül folyik – a digitális média grafikus és gépészet szakokon alapiskolák végzősei számára; két tanulmányi szakot – a gépészet és a kereskedelmi akadémia szakokat pedig azok részére is ajánljuk, akik távoktatás formájában szeretnének érettségi vizsgát tenni.

Takács Katalin

Az érdeklődők az alábbi elérhetőségeken kaphatnak bővebb betekintést iskolánk mindennapjaiba: Súkromná stredná odborná škola – Magán Szakközépiskola, Fučíkova 426, Sládkovičovo;
e-mail: info@ssos-sladkovicovo; web: www.ssos-sladkovicovo.sk; mobil: 0907513525.

Galéria
Előfizetés
Megrendelem a TERRA Hírújságot
0,50 € x 12 szám = 6 €/év
Aktuális számunk

TERRA Hírújság VIII. évfolyam 4. száma

Rólunk
Tisztelt Olvasó! Üdvözöljük a TERRA Hírújság honlapján. Regionális, Mátyusföld magyarok lakta településein terjesztett hírújság vagyunk, amely a Rólunk, nekünk mottónak megfelelve végzi munkáját. Terjesztői hálózatunk segítségével havonta 30 település 5000 otthonába juttatjuk el lapunkat. A TERRA Hírújság magyar nyelven jelenik meg. A szűkebb régió közéletének történései, a sport, a kultúra eseményeinek ismertetése mellett jogi, egészségügyi, kertészeti tanácsadó szolgálja az olvasót. Mindezek mellett célunk régiónk neves személyiségeinek… Bővebben