Ön most a régi weboldalunkat nézi (Archívum).  VISSZA AZ ÚJ WEBOLDALRA
Erdei iskolában, Zsigárd

2024. május 17., péntek | Ma: Paszkál (HU), Gizela (SK)
Lezajlott események Vissza
Címlap > Lezajlott események > Erdei iskolában, Zsigárd
Erdei iskolában, Zsigárd 2016. szeptember 05. hétfő, 16:25
Erdei iskolában, Zsigárd

A gyönyörű táj, a nyugodt környezet, a jó levegő tökéletes helyszínné tették a rimakokavai tábort gyermekeink számára. A környék csendes és biztonságos, így egyaránt alkalmas volt pihenésre és sportolásra. Jó túrázási lehetőségeket kínált. Csobogó patakok, tisztavizű források, enyhe emelkedők tették élvezetesebbé a gyaloglást. Gyönyörű látvány tárult elénk. Erdei szamócát szedtünk. Ismerkedtünk a gyógynövényekkel és megtanultuk, mit mire használ a népi gyógymód. Medvelesre indultunk, szerencsére medvével nem találkoztunk. Állatnyomokra bukkantunk és próbáltuk megfejteni, vajon milyen állat járhatott errefelé. Néha jól esett megpihenni és elgondolkodni azon, hogy milyen gyönyörű is a természet Túránk során ellátogattunk egy tanyára és közelebbről is megismerkedtünk a tanyasi élettel.

Ha éppen nem túráztunk, akkor lovagoltunk, négykerekűn motoroztunk, köteleken másztunk, tornáztunk, hintáztunk, trampolínon ugráltunk és íjászkodtunk.

A harmadik napon kirándultunk a feketebalogi Vidra-völgyben található Erdészeti szkanzenbe. Itt kikapcsolódás, szórakozás és egyedülálló élmények vártak ránk. Új ismereteket szereztünk az erdészet történelméből, jelentőségéről, az erdők védelméről és az erdészek munkájáról. A keskeny nyomvonalú erdei kisvasúttal Feketebalogra utaztunk és megnéztük a Vasúti Múzeum kiállítását.

Miközben a fiúk a Magyarország - Portugália mérkőzést követték a TV-ben és buzgón szurkoltak a magyar csapatnak, addig a lányok nyitótánccal készültek a Family panzióban megrendezett gyerekdiszkóra. A hangulat fergeteges volt.

Az egyik estét edzőteremben töltöttük, majd szaunáztunk, billiárdoztunk, asztali fociztunk és csocsóztunk. Remekül szórakoztunk.

Utolsó előtti este tábortűzhöz készülődtünk. A fiúk fát vágtak, tüzet raktak, a lányok pedig előkészítették a szalonnát, virslit, kenyeret, parikát, paradicsomot és kezdődhetett a sütögetés. Mikor besötétedett, bátorságpróbára került sor, ami pityergéssel kezdődött és hangos kacagással fejeződött be.

Az erdei iskola szocializációs terepül szolgált, mert kiváló lehetőség nyílott az önállósodásra, egymásra figyelésre, felelősségvállalásra, a kortársakkal és a felnőttekkel való együttműködésre. Igyekeztünk megerősíteni a gyerekekben a környezettudatos magatartást, a természet tiszteletét és szeretetét. Az aktív mozgással egészséges életmódra neveltük őket. Az erdei iskola olyan lehetőségeket biztosított, ami tantermi foglalkozással nem helyettesíthető.

Žiaček Adrianna,

Aktuális számunk

TERRA Hírújság VIII. évfolyam 4. száma

Rólunk
Tisztelt Olvasó! Üdvözöljük a TERRA Hírújság honlapján. Regionális, Mátyusföld magyarok lakta településein terjesztett hírújság vagyunk, amely a Rólunk, nekünk mottónak megfelelve végzi munkáját. Terjesztői hálózatunk segítségével havonta 30 település 5000 otthonába juttatjuk el lapunkat. A TERRA Hírújság magyar nyelven jelenik meg. A szűkebb régió közéletének történései, a sport, a kultúra eseményeinek ismertetése mellett jogi, egészségügyi, kertészeti tanácsadó szolgálja az olvasót. Mindezek mellett célunk régiónk neves személyiségeinek… Bővebben